  • Data: 2006-04-01 07:01:57
    Temat: Re: "Uproszczą" nam umowy o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 31 Mar 2006, jureq wrote:

    > http://podatki.onet.pl/1298998,1,0,wiadomosci.html
    > cytat:
    > "Ponadto resort Zyty Gilowskiej proponuje m.in. "zniesienie preferencji
    > dla niektórych przychodów poprzez zniesienie zryczałtowanych kosztów
    > uzyskania przychodu".

    Podstawą powinno być prawo do zaliczania tego co wyłączone w koszty.
    Mam na myśli amortyzację - w tej chwili wykonujący umowy osobiste
    nie ma możliwości odliczenia wydatków na środki trwałe!!
    50% KUP jakoś to rekompensował.

    [...]
    > MF chce wprowadzić resort finansów, to np. opodatkowanie podatkiem
    > dochodowym od osób fizycznych używania samochodów służbowych do celów
    > prywatnych oraz likwidacja kosztów uzyskania przychodów od umów
    > autorskich.

    Ano właśnie.

    > Przestaniemy się zastanawiać czy 50% czy 20% KUP

    W tym jest logika, pod warunkiem zmiany zapisu dla wydatków
    z "poniesione w celu" na "poniesione lub wykorzystane w celu",
    właśnie "wykorzystanie" daje prawo do amortyzacji którego to
    prawa wykonujacy UoD/UZ nie mają.
    Myślę że sporo wykonawców odliczyłoby całkiem wypasione
    komputery :P

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)