  • 1. Data: 2006-03-31 13:46:31
    Temat: "Uproszczą" nam umowy o dzieło
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    http://podatki.onet.pl/1298998,1,0,wiadomosci.html
    cytat:
    "Ponadto resort Zyty Gilowskiej proponuje m.in. "zniesienie preferencji
    dla niektórych przychodów poprzez zniesienie zryczałtowanych kosztów
    uzyskania przychodu".

    http://mojefinanse.interia.pl/news?inf=733882
    cytat:
    "Inne zmiany:
    MF chce wprowadzić resort finansów, to np. opodatkowanie podatkiem
    dochodowym od osób fizycznych używania samochodów służbowych do celów
    prywatnych oraz likwidacja kosztów uzyskania przychodów od umów
    autorskich.

    Przestaniemy się zastanawiać czy 50% czy 20% KUP

  • 2. Data: 2006-03-31 13:50:18
    Temat: Re: "Uproszczą" nam umowy o dzieło
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

> [...]
    > MF chce wprowadzić resort finansów, to np. opodatkowanie podatkiem
    > dochodowym od osób fizycznych używania samochodów służbowych do celów

    To akurat mi sie popdoba. Nikt (czyt. urzędas) nie będzie sie czepiał, że
    uzywasz samochodu wprowadzonego do EST np. do prywatnego wyjazdy na wakacje.
    W tej chwili nie mam prawa prywatnie takiego samochodu używac. Podatek ten
    ponoć ma wynosić 0,5% wartości samochodu + VAT (tak mi sie coś obiło o uszy)

    --
    jacenty
    ww.goldap.info.pl

  • 3. Data: 2006-03-31 14:27:19
    Od: m...@g...com

    jureq napisał(a):
    > "Ponadto resort Zyty Gilowskiej proponuje m.in. "zniesienie preferencji
    > dla niektórych przychodów poprzez zniesienie zryczałtowanych kosztów
    > uzyskania przychodu".

    Przecież to oznacza dwukrotny wzrost podatków dla sporej grupy
    ludzi... Będzie trzeba udowadniać faktycznie ponoszone koszty, czy
    ich w ogóle nie będzie? Czy do takich kosztów można zaliczyć np.
    koszt wynajmowanego lokalu, w którym prowadzi się działalność?

    pozdr.

  • 4. Data: 2006-03-31 16:48:01
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "jacenty (R)" <www(at)goldap.net> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > W tej chwili nie mam prawa prywatnie takiego samochodu używac. Podatek ten
    > ponoć ma wynosić 0,5% wartości samochodu + VAT (tak mi sie coś obiło o

    A te 0,5% to na dzień, kilometr, miesiąc czy rok?

  • 5. Data: 2006-03-31 17:45:33
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    m...@g...com wrote:

> [...]
    > ich w ogóle nie będzie? Czy do takich kosztów można zaliczyć np.
    > koszt wynajmowanego lokalu, w którym prowadzi się działalność?

    Wlasciwie to powinnismy sie cieszyc. Bo przeca mogli ciachnac wszystkie
    ulgi i ustawic podatek na 90%

    JA pie...le co za kraj...

    No tak, ale za becikowe ktos musi zaplacic...

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 6. Data: 2006-03-31 17:46:35
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    > A te 0,5% to na dzień, kilometr, miesiąc czy rok?

    miesiąc

  • 7. Data: 2006-04-01 07:01:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Mar 2006, jureq wrote:

> [...]
    > "Ponadto resort Zyty Gilowskiej proponuje m.in. "zniesienie preferencji
    > dla niektórych przychodów poprzez zniesienie zryczałtowanych kosztów

    Podstawą powinno być prawo do zaliczania tego co wyłączone w koszty.
    Mam na myśli amortyzację - w tej chwili wykonujący umowy osobiste
    nie ma możliwości odliczenia wydatków na środki trwałe!!
    50% KUP jakoś to rekompensował.

    [...]
> [...]
    > dochodowym od osób fizycznych używania samochodów służbowych do celów
    > prywatnych oraz likwidacja kosztów uzyskania przychodów od umów

    Ano właśnie.

    > Przestaniemy się zastanawiać czy 50% czy 20% KUP

    W tym jest logika, pod warunkiem zmiany zapisu dla wydatków
    z "poniesione w celu" na "poniesione lub wykorzystane w celu",
    właśnie "wykorzystanie" daje prawo do amortyzacji którego to
    prawa wykonujacy UoD/UZ nie mają.
    Myślę że sporo wykonawców odliczyłoby całkiem wypasione
    komputery :P

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-04-01 07:48:53
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > prawa wykonujacy UoD/UZ nie mają.
    > Myślę że sporo wykonawców odliczyłoby całkiem wypasione

    No ale taki komputer to mozna raz na roka raz na dwa lata odliczyc. I to
    sie robi smieszna kwota wlasciwie (w porownaniu z tymi 50%)

    ________________

  • 9. Data: 2006-04-01 07:57:18
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > miesiąc

    Plus koszty eksploatacji, czy to już na firmę idzie? ;-)
    Bo IMO to nie tak źle.

  • 10. Data: 2006-04-01 09:43:14
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    > Plus koszty eksploatacji, czy to już na firmę idzie? ;-)
    > Bo IMO to nie tak źle.

    Za korzystanie z firmowego samochodu będącego w EŚT do celów prywatnych
    płaciłbyś 0,5% wartości miesiecznie + VAT; A koszty eksploatacji taj jak
    teraz - całość w koszty.