    From: "Oleg" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Upomnienie - próba wyłudzenia ?
    Date: Thu, 1 Jun 2006 17:38:04 +0200

    "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał:
    > Patrząc po sumach wygląda na to, że zapisali zwrot według pierwszej
    > deklaracji i teraz chcą z powrotem różnicę. Tylko dlaczego odsetki od 1
    > kwietnia?

    Nie o mnie chodzi, więc nie znałem szczegółów. A jest tak:

    03.03.06: Zeznanie PIT-37 - zwrot 237,-
    13.03.06: Korekta zeznania - zwrot 201 (to dlatego odsetki od 1.4?)
    10.05.06: Wymiar przekazuje księgowości polecenie zwrotu 237,-
    15.05.06: Księgowość przelewa 237,- na konto podatnika.
    25.05.06: Wymiar przekazuje księgowości korektę 201,-
    25.05.06: Ks. stwierdza, że 237,- nie wróciło z konta podatnika.
    25.05.06: Księgowość wystawia upomnienie z datą 29.05.06.
    31.05.06: Data stempla pocztowego na kopercie.
    01.06.06: Podatnik odbiera upomnienie.
    08.06.06: Spodziewana data otrzymania przez podatnika wyciągu za maj.

    Skąd podatnik ma wiedzieć, że otrzymał pieniądze, skoro wyciąg dostanie w
    czerwcu? Czy Urząd dopełnił odpowiedniej staranności nie dokonawszy korekty
    przez 2 miesiące i w końcu przelewając pierwszą - nienależną - kwotę i nie
    powiadamiając o tym podatnika? Czy Urząd nie działa w egzekucji zbyt
    pochopnie występując natychmiast do podatnika z upomnieniem i obciążając go
    kosztami w wys. 8,80, skoro podatnik nie wie, że otrzymał nienależną kwotę.

    Wygląda na to, że w Urzędzie tym panuje chaos. Za oczywiste błędy
    spowodowane kulejącym obiegiem danych odpowiadać ma podatnik. Czy, a jeśli
    tak, to który organ powinien zainteresować się procedurami obowiązującymi w
    tym Urzędzie? Izba Skarbowa, NIK, prokuratura? Podatnik zamierza
    poinformować odpowiedni organ o podejrzeniu niegospodarności tego US. Który
    organ należałoby powiadomić?

    O.