  • Data: 2003-09-30 21:14:37
    Temat: Re: Upadlosc
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    : > Czyli np. przedsiębiorcy wykonujący wolne zawody, którzy nie muszą się
    : > rejestrować - nie mogą ogłosić upadłości.
    : > Takich wolnych zawodów jest trochę, nie ? Mimo, iż się rejestrują w
    e.g.,
    : > i tak nie mogą być "upadłymi".
    :
    : Nie mam czasu na bzdurne polemiki, ale lekarz do 25. września tego roku
    nie
    : był przedsiębiorcą i podtrzymuję co napisałem wcześniej.
    : Pozdrowienia
    : Staszek Gurgul

    No dobra, ja też nie mam czasu na bzdurne polemiki, więc przytoczę przepis
    ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze :

    Art. 5. ust 2.
    "Przedsiębiorcą" w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna, osoba prawna albo
    jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której odrębna
    ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność
    gospodarczą lub zawodową.

    Zatem przedsiębiorcą w rozumieniu tej ustawy jest i lekarz i każdy inny
    chłop wykonujący wolny zawód (chociaż nie jest przedsiębiorcą w sensie
    ustawy o działalności gospodarczej).

    Ty mówisz o przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy o działalności gospodarczej,
    a my w sensie ustawy prawa upadłościowego. A to odrębna bajka.

    Pozdrawiam i sugeruję trochę pokory.

    Czarek