    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowy powyżej 2000 zł
    Date: Mon, 31 Jan 2011 00:24:44 +0100

    Liwiusz wrote:

    > Istnieje jednak różnica pomiędzy (nie)sankcjonowaniem błędów
    > ortograficznych, a zmianą znaczenia danych słów.

    I myslisz, że to zmiana znaczenia?
    Chyba nie. Po prostu co drugi polityk/dziennikarz/urzędnik używał
    "spolegliwy"
    w znaczeniu "uległy" i odbywało się to tak często,
    że bez odpowiedniego, dodatkowego komentarza
    utrudnione było rozpoznanie intencji mówcy. To nie zmiana
    znaczenia, to dodanie znaczenia. Równie dobrze można by
    dodać np "spoczywający czy też kładący się w spokoju"
    (tak czysto semantycznie rzecz rozważając) jeśli tylko odpowiednio
    często zacznie się pojawiać w mowie potocznej.

    Ja proponuję - żeby utrzymać się w tematyce grupy -spopularyzować
    takie znaczenie "spolegliwy" = płacący podatki.
    Zarówno jedno jak i drugie
    znaczenie będzie pasować :-)