  • Data: 2011-02-01 00:08:25
    Temat: Re: Umowy powyżej 2000 zł
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 31 Jan 2011, 'Tom N' wrote:

    > Skoro jesteś taki ortodoksyjny, to dlaczego używasz "jak", jako zamiennika
    > *jeśli/jeżeli* ?

    Tego nie wiem i do tego się nie wtykam ;)
    Niemniej zeznałeś, że domyślasz się iż miało być "jeśli przestępca
    używa słowa człowiek" i tak przyjmujesz.
    A reszta z tego wynika.

    > Jeżeli nie pasuje Ci określenie człowiek, w stosunku do osobnika gatunku
    > Homo sapiens (nieistotne czy karanego czy nie), to _jak_ go określasz?

    Chyba masz problem z kolejnością wyrażen.
    Nie chodzi o to, że "człowiek" w rozumieniu powszechnym obejmuje
    zarówno "człowiek karany" jak i "człowiek niekarany".
    Do tego nikt się nie odnosił. Chodzi o relację *odwrotną*!
    Chodzi o to, że grypsera("człowiek") *NIE* obejmuje niekaranych!
    Jak rozumiem - w rozumieniu grypsery to nie są ludzie.

    Sugerujesz, że prawidłowe jest, jeśli ktoś na śledzie - ale TYLKO
    na śledzie - mówi "ryby", zaś węgorze, liny i dorsze już rybami
    u niego nie są?

    > Człekokształtny, ameba, pomiot...?

    Nie wiem, może podpowiesz (jak w grypserze są "nieludzie", czyli
    z języku urzędowym "ludzie niekarani").

    pzdr, Gotfryd