    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowy o dzieło wykonane w 2004 r
    Date: Wed, 16 Mar 2005 09:21:04 +0100

    On Mon, 14 Mar 2005, Janusz B wrote:

    >+ Szkolenia oranizowane były przez jedną z wyższych uczelni, będącej członkiem
    >+ konsorcjum realizującego finansowany ze środków UE i polskiego rządu projekt
    >+ edukacyjny w ramach programu Phare, obejmujący m.in. szkolenie bezrobotnych.
    >+
    >+ Ufff, pięknie to zabrzmiało. Ale...
    >+ - nie otrzymałem zagwarantowanego w umowie wynagrodzenia
    >+ - nie otrzymałem druku PIT-11 za te szkolenia

    IMO - wygląda prawidłowo.
    Mam na myśli "prawidłowo z p. widzenia przepisów podatkowych",
    a nie że ci nie zapłacili :( - ale to kwestia sprawy cywilnoprawnej :]
    Nie ma "postawienia wynagrodzenia do dyspozycji" - nie ma podatku.

    >+ Szkolenia te, z racji finansowania przez UE są zwolnione z podatku.

    IMO nieporozumienie.
    Zwolnienie z podatku dotyczy *otrzymania przychodu* w postaci
    dotacji, a dotację dostałeś *nie ty* a *szkoła*.
    Więc *SZKOŁA* nie zapłaci podatku od dochodu !
    A nie ci którym *szkoła* płaci !

    To nie jest tak że szkoła dostała pieniądze i nimi *tobie*
    płaci więc chcesz nie płacić podatku - bo wtedy sklepikarz
    u którego zapłacisz za buty też chciałby zwolnienia z podatku,
    bo przecież dostał zapłatę "pieniędzmi pochodzącymi z dotacji
    UE"... ;>

    >+ Proszę o poradę.

    ...hm... skreśl wszystko co napisałem wyżej... bo to nie porada...
    ...tylko "dywagacje podatnika luzem"...
    :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd