  • Data: 2007-01-04 14:16:00
    Temat: Re: Umowa zlecenie - jak sie rozliczyc???
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "sKrzeK" <n...@s...com> wrote in message
    news:enidcj$m58$1@news.onet.pl...
    > witam,
    > czy ja mogę się rozliczać również bez pitu - ktory powinien przesłać mi
    > pracodawca??? tak jak jest to parę wątków wyżej o temacie: "Umowa o
    > dzieło!!!"

    Zleceniodawca powinien ci do konca lutego przyslac pit-8b.
    W sumie jak wystawiłes rachunek to wiesz dokładnie co na tym pit-8b będzie,
    wiec mozesz zaczac wypelniac w ciemno.
    Tylko po cholere sie spieszyc, bo jak sie pozniej okaze, ze np. cos zle
    zaokrogliłes i pit ktory przyjdzie bedzie sie roznil o 1 gr, to bedziesz
    miegal i jeszcze raz wszystko wypelnial i odkrecal.
    lepiej poczekac na oficjalne liczby.
    pit-8b zostaje u ciebie. kopia i tak pojdzie do us.

    > i czy poźniej ten pit od pracodawcy również trzeba dostarczyć do US czy
    > nie???
    nei.

    > pracowalem rownież przez internet na co mam wystawiony "rachunek" znaczy
    > wiem ile podatku zostalo potrącone - czy mogę się rozliczać w tym
    > przypadku bez pitu od pracodawcy??? i czy on nie bedzie poźniej
    > potrzebny???

    pozniej moglby byc ewentulanie ptorzebny w razie kontroli.
    nie musisz, ale dobrze byloby go przechowywac jak i kopie pit-37 do konca
    2012 roku.
    Jesli cos bys jeszcze ekstra odliczal, to rachunki wowczas MUSISZ
    przechowywalc do 2012 roku.

    > po wizycie w US dostalem PIT-37 - czy tak być powinno???

    tak, wypełniasz pit-37, najlepiej sciagniety stad www.pity.pl i wysylasz
    poleconym lub zanosisz do US do konca kwietnia 2007.
    Mozesz zaniesc wydurkowany nawet na drukarce czarno-bialej. Nie musi byc
    oryginal.
    Program ma ta zalete, ze nie rabniesz sie przy obliczeniach.