  • Data: 2010-02-12 11:09:34
    Temat: Re: Umowa zlecenie i faktura vat - podwójny dochód
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Moze art. 5a ust 6 w zw z art 10 ust 1 pkt 2
    > Wprawdzie ma on w nosie EDG, ale skoro na codzien zajmuje sie czyms innym i
    > zaliczono juz ten przychod do dzialalnosci wykonywanej osobiscie to IMHO
    > wyjscie jest tylko jedno.

    Uważam, że nie ma się czym przejmować.

    Jak ustaliliśmy - mamy w nosie EDG. Zatem w ramach DG możemy
    wykonywać również rzeczy spoza wpisu z EDG.

    Możemy zatem twierdzić, że naprawa koparek to nasza działalność
    gospodarcza, a że trafił nam się 1 klient w życiu, to już nasz problem.

    Przepisy można wykorzystać w odwrotnym kierunku - ktoś ma DG i bardzo
    chce osobistą umowę zlecenie - wówczas może wykazywać, że nie ma tego w
    EDG, że tego na co dzień w ramach DG nie wykonuje itp.

    Ale jeśli będzie chciał to wykonać w ramach DG, to urzędnikom żywymi
    końmi nie uda się mu tego z działalności wyciągnąć.

    --
    Liwiusz