    From: "Mrqs" <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa sprzedazy i podatek
    Date: Wed, 16 Jul 2008 16:13:03 +0200

    > cóś nazwane "nieodpłatnym świadczeniem".
    > Dla podtrzymania konwersacji ;) napisałem, co nie widzi mi się
    > w zaklasyfikowaniu takiego "zapłacenia za kogoś", jeśli jest to
    > WARUNEK W UMOWIE, do darowizn.

    No tak, ok. Ale to jakby poboczny temat :)

    > Weź Ty i się zastanów...
    > Piszesz o DWU RÓZNYCH CZYNNOŚCIACH, które będą ODRĘBNIE OPODATKOWANE!
    > Możesz objaśnić, dlaczego nie ma to być darowizna od mamy ale
    > "symbol"?
    Hmm... szczerze mowiac nie widzialem roznicy - darowizna czy sprzedaz za
    100zl. Na to oczywiscie bedzie osobna umowa, zreszta u tego samego
    notariusza.

    > O opodatkowaniu *kwoty podatku*, która została zapłacona przez
    > "złą stronę transakcji" (bo o to pytałeś, nie zaprzeczysz)

    Generalnie, oczywiscie, rzecz jasna itd., masz racje. :)

    Ale tak naprawde pytalem o podatek jaki *ja* bede musial uiscic :) od tej
    transakcji.
    Bo jak do tej pory zrozumialem, tylko dopisanie podatku do sumy transakcji
    "zabezpiecza" mnie przed uszczupleniem mojego "zarobku". I jak z tego
    wnosze, to nie tylko kontrahent zapalci jakis podatek ale i ja? Bo tego caly
    czas nie chwytam. No i od czego ten podatek? od sumy transakcji czy od
    jakiejs wydumanej wartosci tych roszczen? (tak jak np. przywalaja podatki od
    aut wg swoich tabelek)

    Mrqs