    From: "Mrqs" <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa sprzedazy i podatek
    Date: Wed, 16 Jul 2008 14:08:28 +0200

    > On Wed, 16 Jul 2008, Mrqs wrote:
    > [...darowizna...]
    >
    > Progresja.
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html

    > Art.15, nie zapomnij o kwocie wolnej.
    > A mój protest w poście obok ;)

    No to teraz juz nic nie wiem :)

    Dlaczego ma tu byc podatek od darowizn czy spadku? Ja dostaje w spadku
    pewne roszczenie. Nijak ono nie ma sensownej ceny, bo nie jest to zwykla
    nieruchomosc w postaci mlyna czy kamienicy. Jest to przedwojenny majatek
    skladajacy sie z wielu roznych elementow. Czesc bedzie zwrocona w naturze,
    ale inna, chyba wieksza czesc, bedzie "dochodzona" jako odszkodowania (np.
    park). Nie ma jak tego wycenic, bo kazda wycena bedzie z sufitu.

    Zeby uproscic papierkologie, to moja Mama sprzedaje mi swoja czesc roszczen
    (po moim ojcu) za symboliczne 100zl a ja juz dalej moge to odsprzedac za
    zupelnie inna kwote.
    Chce byc absolutnie w porzadku wobec Skarbu Panstwa ale tez nie chce
    dokladac do interesu :)

    To roszczenie chce sprzedac komus, kto chce poniesc ryzyko i ew. sporo
    zarobic lub sporo stracic - nie moja sprawa.

    Chce mu sprzedac te roszczenia w formie aktu notarialnego za pewna, niemala
    sume. Nie mam pojecia kto od tego ma placic podatek ( czy tylko kupujacy,
    czy i ja). No i wg jakiej skali bedzie on naliczony.
    Tyle, ze nijak nie pasuje mi tu podatek od spadku czy darowizny.

    Mrqs