  • Data: 2008-12-12 08:03:58
    Temat: Re: Umowa pozyczki a US
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz wrote:

    > Chciałem się upewnić, czy aby przypadkiem ustawodawca nie zostawił
    > obowiązku składania deklaracji - tak aby US mógł przyjść i powiedzieć:
    > czyli mówi pan, że 4 lata temu pieniądze na remont pożyczył pan od 5
    > osób po 5000? No to poprosimy deklaracje od tych pożyczek :)
    >
    > Ale jeśli tak nie jest, to dobrze.

    Nie.
    Ale może być inaczej.
    - To mówi pan, że na ten remont pożyczł pan 25 tyś. To proszę wykazać,
    że to było 5 x po 5 tyś, a nie 1 x 25 tyś. I wówczas jakieś umowy
    pożyczki warto by było pokazać, jakiś wyciąg z banku, że było 5
    przelewów od 5 osób a nie od jednej. Każdy dowód jest dobry. Samo słowo
    to za mało. Mogą równiez poprosić o pokazanie, że pożyczka została
    zwrócona zgodnie z umową. Jak nie, to przekwalifikują na darowiznę, a
    tam limity i stawki są już inne i można się załapać na podatek.