  • Data: 2007-03-09 14:15:43
    Temat: Re: Umowa o pracę + własna firma = JAK?
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09-03-2007 o 10:44:13 <k...@t...pl> napisał:

    > Czy będąc zatrudnionym na umowę o pracę na czas nieokreślony, mogę
    > założyć własną firmę i skorzystać z ulg dla nowych firm i podatku
    > liniowego?

    Tak. Z tym, że ulgi dotyczą składek na ubezp. społeczne,
    a tych nie będziesz płacił ponieważ płaci je Twój pracodawca.
    Pod warunkiem, że zarabiasz min. najniższą krajową.

    > Z tego co wyczytałem, nie będę musiał płacić ZUS-u, bo płaci go za
    > mnie mój pracodwaca w związku z umową o pracę. Ale czy inne skłądki na
    > fundusz pracy i zdrowotne muszę płacić czy też nie?

    zdrowotne tak.

    > Czy jak odejdę z etatu i poświęcę się w 100% własnej firmie to będę
    > płacił preferencyjne stawki ZUS dla nowych firm czy pełne? Ewentualnie
    > ile czasu trwa obniżka ZUS dla nowych firm?

    radzę od razu złozyć oświadczenie o tym, ze nie miałeś firmy przez
    ostatnie 60 miesięcy (?) i że nie będziesz w firmie pracował dla byłego
    pracodawcy. tzn. zrobić wszystko to co potrzebne do mniejszego zusu.
    Bo jeśli zarejestrujesz się w zusie normalnie to po zakończeniu umowy
    o pracę będziesz musiał płacić normalne składki, bez prawa do ulg.

    Piotr