  • Data: 2002-10-09 12:04:10
    Temat: Re: Umowa o prace i DG dla tej samej firmy ???
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Oct 2002, eoah wrote:
    [...]
    >+ Ja mam podobne pytanie: czy z punktu widzenia Urzedu Skarbowego i ZUS mozna
    >+ wystawic pracodawcy fakture za wykonanie uslugi nie bedacej w zakresie
    >+ obowiazkow wykonywanych w pracy?
    >+ Takze pracuje i mam DG na ryczalcie.

    Dobrze że napisałeś :)
    Ryczałtowiec nie może.
    WRÓĆ, źle: ryczałtowiec *może*, ale oznacza to "przymusowe
    zrzeczenie się ryczałtu" :> i konieczność zaprowadzenia KPiR
    oraz rozliczenia przychodów i kosztów wstecz (od początku roku).
    Ponieważ książkę przychodów masz (a kosztów niekoniecznie)
    - to (pomijając 'stratę' ryczałtu) można nieźle wtopić na
    takim manewrze :] Skok podatku w skrajnym przypadku z 3%
    na 40% robi wrażenie ;(

    Tak BTW: próbowałeś przeczytać ustawę o podatkach ryczałtowych ?
    Na inforze nie ma, ale na hodze AFAIR leży i się marnuje... ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd