eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUmowa o pracę - > DGRe: Umowa o pracę - > DG
  • Date: Thu, 26 Oct 2006 13:12:11 +0200
    From: aleksandra <o...@w...pl>
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.7 (Windows/20060909)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o pracę - > DG
    References: <ehpula$739$1@nemesis.news.tpi.pl>
    In-Reply-To: <ehpula$739$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 85.237.182.81
    Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1161861131 85.237.182.81 (26 Oct 2006 13:12:11 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 44
    X-Authenticated-User: alexw.gd
    Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.h
    ome.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:171219
    [ ukryj nagłówki ]

    PsychoOne napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Wiem, że to popularny temat :) Proszę tylko bardziej doświadczonych
    > weryfikację tego, co sobie wyliczyłem:
    >
    > Rozważam przejście od 01.01.2007 z umowy o pracę na własną DG (na rzecz
    > byłego pracodawcy). Wystawiałbym fakturę o wysokości wszystkich obecnych
    > kosztów pracodawcy (moja pensja brutto + ZUS pracodawcy) + VAT.
    >
    > Moje przykładowe wyliczenia dla pensji 3500 netto (wg stawek na rok 2006):
    >
    > 1. Umowa o pracę
    > brutto/m-c - 5284,64 zł
    > brutto/rok - 63415,68 zł
    > ZUS+NFZ+zaliczka na podatek - 22798,68 zł
    > Ostatecznie zostaje mi 40617 zł
    >
    > 2. własna DG
    > Brutto/m-c (były koszt pracodawcy) - 6380,66 zł
    > Brutto/rok - 76567,92
    > Roczny ZUS, który muszę zapłacić - około 9 000 zł
    > Roczne odliczenie ZUS od dochodu - 6515,69
    > Podatek (II próg) - 16413
    > Roczne odliczenie ub. zdrowotnego od podatku - 1794 zł
    >
    > Ostatecznie (brutto - ZUS - podatek) - ok. 52 900 zł
    >
    > Czyli wychodzi na to, że zostaje mi około 1000 miesięcznie nawet wtedy,
    > gdy nie mam żadnych kosztów (a do DG używałbym samochodu, więc koszty by
    > były).
    >
    > Moje pytania:
    > 1. Czy tak rzeczywiście jest, czy też może czegoś nie uwzględniłem w
    > swoich obliczeniach? (wiem o sprawie płatnego urlopu, zostałoby to
    > uwzględnione w umowie)
    > 2. Rozumiem, że moja składka na emeryturę jest minimalna. Ile na oko
    > musiałbym wpłacać sobie co miesiąc na IKE, aby to zrekompensować?
    >
    > Z góry dziękuję odpowiedź (i wyrozumiałość :)
    >
    > Pozdrawiam serdecznie

    nie zapominaj o podatku vat...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1