  • Data: 2005-02-12 00:12:38
    Temat: Re: Umowa o dzieło... problemy?
    Od: "Darek" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Każda osoba pełnoletnia rozlicza się sama i nie ma to nic wspólnego z
    > rodzicami.
    > Kwota wolna od podatku to 2790,00 zł.
    > Zeby sprawdzić, czy należy się zwrot podatku to należy zarobioną kwotę
    > brutto x 20 procent = koszty.
    > kwota brutto - koszty i minus składki na ubezpieczenie społeczne i to co
    > zostanie pomnożyć przez 19 procent = podatek - 530,08 czyli kwota wolna
    > od
    > podatku/2790x19 procent=530,08/ i minus składka zdrowotna = PODATEK
    > NALEŻNY
> [...]

    Hmm... trochę zakręcone. Chodzi mi np. o taką sytuację: pod koniec roku mam
    umów o dzieło za 1000 zł netto a 1095 zł brutto (bo odprowadzali za mnie
    podatek 9,5%)... czy pod koniec roku dostaje zwrot 95 zł? Czy może muszę
    spełnić jakieś dodatkowe warunki?

    Czy przy umowach o dzieło nie muszę płacić żadnego ZUSu czy innych
    podobnych?