  • Data: 2005-03-02 21:35:52
    Temat: Re: Umowa o dzielo - podatek dochdowy
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Pewnego slonecznego/deszczowego dnia slimak <s...@w...pl>
    wystukal[a]:
    > charakter dzia?alnos'ci twórczej." Ale ile czasu od zakonczenia
    > wykonania dziela zleceniodawca (platnik) musi wplacic podatek?
    > Czy wplaty dokonuje na podstawie jakiegos druku?

    Podatek odprowadza do US tak samo jakby to byl pracownik. Liczy sie
    miesiac wyplacenia. A podatek odprowadza sie do US (wlasciwego dla
    zamawiajacego dzielo) do 20 dnia nastepnego miesiaca po dacie wyplaty
    (czyli placisz w lutym, a podatek odprowadzasz do 20 marca).
    Formularz Pit - 4, pozycja bodajze 50 (costam z praw autorskich i umów
    dziel, zlecen), a przelew na drukach przelewu takie jak do US.

    > Wiem ze do konca lutego nastepnego roku misi wystawic wykonawcy PIT8B

    Tak. Chociaz za rok 2005 bedzie dluzszy termin.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # Wyobraznia jest wazniejsza od wiedzy #