eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUmowa o dzielo (duza kwota) a amortyzacja › Re: Umowa o dzielo (duza kwota) a amortyzacja
  • Data: 2003-10-19 15:45:32
    Temat: Re: Umowa o dzielo (duza kwota) a amortyzacja
    Od: yaphoto <y...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 17 Oct 2003 23:05:56 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    >On Fri, 17 Oct 2003, yaphoto wrote:
    >[...]
    >>+ W um. o dzielo przekaze prawa majatkowe i nalicze sobie 50% kosztow.
    >>+
    >>+ Problem jest taki, ze zleceniodawca
    >
    >wKF: "zamawiający".
    >
    >>+ chcialby ta kase wrzucic w koszty
    >>+ ale tu pojawia sie, jak mi ktos powiedzial, amortyzacja (kwota > 3500
    >>+ zl).
    >>+
    >>+ Jak z tego mozna wybrnac?
    >>+ Juz myslalem, zeby podzielic w umowie o dzielo ta kwote na 6
    >>+ miesiecznych platnosci po 3400zl, ktore bedzie zleceniodawca chociaz
    >>+ mogl miesiecznie potraktowac jako koszt. Czy da sie tak?
    >
    > Jeśli dopiero na końcu powstanie "sprawne i działające" dzieło,
    >to zamawiający dopiero wtedy będzie mógł *zacząć* je amortyzować !
    > Inwestycja nie jest kosztem...(podatkowym :)).

    Przepraszam Cie jesli bladze ale nie moge sie doczytac prostej
    odpowiedzi na moje pytanie (jestem niestety laikiem). Dzwonilem nawet
    do lokalnego US i w rozmowie powiedziala mi jakas p-i kierowniczka, ze
    moge rozbic ta platnosc na kilka wplat a zamawiajacy bedzie je
    rozliczal miesiecznie jako koszty i odprowadzal zaliczki na moj
    podatek dochodowy do kazdego 7-go miesiaca. Na moje dalsze pytania na
    temat tego autorskiego dziela (oprogramowania) i ew. amortyzacji zbyla
    mnie i odeslala w oczywisty sposob do ksiegowej tejze zamawiajacej
    firmy :) Wiec w sumie nie wiem co w tym przypadku dalej robic.

    > Nie wiem czy zauważyłeś co pisałem kiedy pojawił się link
    >do infor.pl z opisem "komputerologiisrodkotrwałej" :) - że
    >uderzyło mnie, iż "ulepszenie" programu nie powoduje
    >podwyższenie WP" (czyli idzie "w koszt"). To była
    >opinia doradzcy z inforu...
    > Tam było zastrzeżenie "o ile nie powoduje powstania nowej
    >wartości" - konia z rzędem temu kto da głowę co US może
    >uznać za "nową wartość"...
    > Ale a nuż widelec jest to droga - "typowy upgrade"
    >programu (dajmu na to z Office 97 na Office 2003)
    >chyba też pod to się łapie ?

    Czyli jak rozmiem fakturuje sie pierwsza wplate na program ponizej
    wartosci wymuszajacej amortyzacje i potem fakturuje sie upgrady do
    docelowej kwoty?

    Z gory dziekuje za dalszy udzial w tym watku.

    y.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1