  • Data: 2004-06-10 20:30:08
    Temat: Re: Umowa o dzieło a Vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Jun 2004, [PAWEŁ] was written:
    [...]
    >+ Jestem pewien ze sie ukaze cala kupa orzeczen sadow administracyjnych w tych
    >+ sprawach

    ...mam nadzieję że wcześniej zmienią ową ustawę o VAT :[
    [...]
    >+ sie okaze ze podpada pod VAT to bedzie mial wielkie problemy

    ...zgoda...

    >+ i po drugie na co
    >+ chyba slusznie zwrocil prof.Modzelewski i to jest najwiekszy absurd tego
    >+ przepisu:osoba hehe swiadczaca swiadczaca uslugi w ten sposob i podpadajaca pod
    >+ VAt bedzie musiala rowniez wypelniac PIT

    Tego - przyznam - nie rozumiem. Możesz objaśnić ??
    Ustawa o PIT ma *własną* definicję DG (odwołującą się do PDG
    i zmodyfikowaną o "menadżerstwo") niezależną od VAT - czyli to
    nie jest przyczyną.
    Ustawa o PD (PIT) zwalnia z obowiązków wpłacania podatku od umów
    świadczonych "osobiście dla firm" wykonawcę - zwalając jasno i wyraźnie
    obowiązki płatnika na zamawiającego.
    Nie mogę dojść do sedna...

    >+ i placic podatek dochodowy w zwiazku z
    >+ czym bedzie placic jej umowa zlecenia opodatkowana VAT-em bedzie potem
    >+ opodatkowana podatkiem dochodowym czyli bedzie placenie podatku od podatku.

    Moment: takie sugestie dla wynajmujących (na przykład) były wg starych
    ustaw :)
    wykonawca wystawia (rachunek lub f-rę wystawia WYKONAWCA, a nie
    firma która kupiła usługę/dzieło - owa firma jest "tylko" :> płatnikiem
    podatku !):

    FAKTURA VAT
    za umowę o dzieło z dn. [xxxx]
    Wartość netto: 1000 zł
    PTU: 220 zł
    wartość brutto do zapłaty: 1220 zł
    Rozliczenie podatku dochodowego:
    przychód: 1000 zł
    koszty uzysk. (rycz.20%): 200 zł
    podastawa opodatkowania: 800 zł
    zaliczka na podatek (19%): 152 zł

    DO WYPŁATY: 848 zł

    Nie wiem jak prof. Modzelewski, ale ja przezornie przeczytałem
    art. 155 ust. o VAT odnoszący się do PDoOF ;) !!

    Jaki przepis się sprzeciwia zgodnie z treścią artykułu wyliczeniu
    które przedstawiłem powyżej ??

    >+ Ciekawe wiec jak to sie odniesie do kwestii rownosci wobec prawa (w tym
    >+ podatkowego oczywiscie) w Konstytucji.

    Ja najpierw poproszę o podstawę prawną do wywiedzenia takiego dziwolągu.

    Przyznaję że w *poprzedniej* parze ustaw (PDoOD i VAT) takie coś było
    możliwe i USy próbowały ścigać podatników.

    >+ Witamy w Matrixie.

    Nie tak hop. Projekt ustawy kilka poprzednich błędów poprawiał - nowe
    błędy (z "więzami prawnymi" AFAIR łącznie) wprowadzili nasi szanowni
    reprezentanci narodu (owe "więzy" to zdaje się Senat, a "zw" na
    internet to chyba też Senat :])

    >+ PS
    >+ Co do racjonalnosci ustawodawcy,obecnie trudno juz o tym mowic.

    Uznanie za rzeczywistość tego co napisałeś powoduje że
    nie obowiązują zasady wywiedzione z prawa rzymskiego.
    Mi tam wsio ryba, ale ... dla prawników jest to coś na poziomie
    herezji: sąd uznający taki argument uznaje że nie jest sądem i nie
    wiadomo po co siedzi na sali :]
    Ale poza tym to się zgadzam ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd