  • Data: 2004-06-09 23:21:17
    Temat: Re: Umowa o dzieło a Vat
    Od: Pawel <pawel(usun)njg@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote in
    news:Pine.WNT.4.60.0406100010280.-
    4...@A...portezjan.zabrze.pl:

    > A co do "przyg?upawości" zapisu o wi?zach prawnych by?bym w stanie
    > si? zgodzi?. Niemniej... jest taka zasada prawna "o racjonalności
    > ustawodawcy". Z niej wynika ?e ka?dy zapis COŚ znaczy.
    > Mo?emy wspó?czu? ew. sk?adowi s?dziowskiemu który dostanie taki
    > orzech do zgryzienia - ale COŚ b?dzie MUSIA? wymyśle?... i to jest
    > ryzykowne :[ (dla nas !)

    Jestem pewien ze sie ukaze cala kupa orzeczen sadow administracyjnych w tych
    sprawach co by wypracowac jakies ogolne reguly jesli chodzi o te umowy zlecenia/o
    dzielo. Ja generalnie wspolczuje wszystkim osobom swiadczacym w ten sposob uslugi
    z dwoch powodow:jesli dany uslugobiorca nie bedzie prowadzil ewidencji VAT i nagle
    sie okaze ze podpada pod VAT to bedzie mial wielkie problemy i po drugie na co
    chyba slusznie zwrocil prof.Modzelewski i to jest najwiekszy absurd tego
    przepisu:osoba hehe swiadczaca swiadczaca uslugi w ten sposob i podpadajaca pod
    VAt bedzie musiala rowniez wypelniac PIT i placic podatek dochodowy w zwiazku z
    czym bedzie placic jej umowa zlecenia opodatkowana VAT-em bedzie potem
    opodatkowana podatkiem dochodowym czyli bedzie placenie podatku od podatku.
    Ciekawe wiec jak to sie odniesie do kwestii rownosci wobec prawa (w tym
    podatkowego oczywiscie) w Konstytucji.Witamy w Matrixie.
    PS
    Co do racjonalnosci ustawodawcy,obecnie trudno juz o tym mowic.Wystarczy popatrzyc
    na nowa ustawe o swobodzie dzialalnosci gospodarczej.Juz samo uchwalenie tej
    ustawy zanim dobrze sie ukorzenila w naszym prawie ustawa-Prawo dzialalnosci
    gospodarczej swiadczy o "racjonalnosci" ustawodawcy.Juz nawet nie wspomne o tym ze
    ta nowo projektowana ustawa kompletnie mi usunela mozliwosc wziecia urlopu w pracy
    :). Polecam zainteresowanym zmiany ktore ta ustawa proponuje w ustawie o kontroli
    skarbowej.Groch z kapusta jednym slowem.Przedsiebiorcom wspolczuje.

    Pzdr