  • Data: 2006-07-14 22:24:19
    Temat: Re: Ulgi dla muzyka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Jul 2006, Magdi wrote:

    > z calym szacunkiem, ale uważam że nie masz racji, a Zyta się wycofała
    > bez sensu z odebraniem tego przywileju.

    Z jedna uwagaą: "projekt Zyty" nie przewidywał prawa do amortyzacji.
    Byłoby niesprawiedliwe zabierać 50% KUP nie dając jednocześnie
    prawa do amortyzacji, IMO.
    Ale żeby jasność była - oczywiście JEST niesprawiedliwe dawanie
    prawa do 50% KUP tym ktorzy wykorzystują SŁUŻBOWY sprzęt do wykonywania
    umów z 50% KUP, niezależnie czy w ramach umów osobistych czy np.
    przy umowie o pracę (IMO to jest curiosum) nie ponosząć ŻADNYCH
    wydatków.

    > Jaki to problem, w dotychczasowej ustawie jest punkt, że jeśli możesz
    > udowodnić, że Twoje koszty uzyskania są większe niż ten procent, to możesz
    > przyjąć koszty rzeczywiście poniesione.

    Wskaż z czego to wynika.
    AFAIK tak jest *tylko* przy umowach osobistych, tych z 20% KUP, a nie
    przy dochodach z praw majątkowych - w projekcie o którym mowa BYŁO żeby
    dołączyć takie prawo (do zaliczania udokumentowanych wydatków) również
    dla "praw", zwróciłem uwagę przeglądając projekt ustawy.
    Ale w *aktualnej* ustawie jakoś nie widzę.
    I nie było w tym tysiącleciu.
    Żeby jasność była - na to że w ustawie nie ma prawa do zaliczania
    wydatków >50% przy dochodzie z praw zwrócił mi uwagę na grupie ładnych
    parę lat temu grupowicz, artysta rzeźbiarz, wskazujący że często bywa
    poszkodowany bo wydatki przy rzeźbach bywają większe niż owo 50%
    a US mu nie pozwala zaliczyć więcej KUP.

    > Mając umowę o dzieło możesz się dobrowolnie ubezpieczyć na zdrowotne, a co
    > do emerytury państwowej, to na nic i tak bym nie liczyła

    Tego nie podważam! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)