    From: Tomek <n...@n...no>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga prorodzinna na pełnoletnie dziecko
    Date: Sun, 06 Mar 2011 20:55:44 +0100

    On 06.03.2011 14:25, cef wrote:

    > Mnie się też jasno nie udało :-)
    > Inaczej: rodzice mają obowiązek utrzymywać
    > pełnoletnie dziecko, które podjęło studia i stąd wynika obowiązek,
    > który wywołuje Twoje obawy i wydaje Ci się, że nie dotyczy on rodzin
    > normalnych.

    Ok, rozumiem Ten sposób wyjaśnienia, może rzeczywiście tak jest. Dzięki
    wielkie za to!

    Ale widzę jeszcze jedną nieścisłość natury logicznej. W zacytowanym
    tekście ustawy jest: w związku z wykonywaniem przez tych podatników
    ciążącego na nich obowiązku alimentacyjnego *oraz* w związku ze
    sprawowaniem funkcji rodziny zastępczej.

    Użyto spójnika oraz. Rozumiem, że wszyscy interpretują go jako
    alternatywę, ale ja uczyłem się takiej logiki, w której oraz to inna
    nazwa dla spójnika i, więc jest to koniunkcja, ergo obydwa warunki muszą
    zajść łącznie. Z tego wynika, że ulga dla pełnoletnich dzieci obejmuje
    tylko rodziny zastępcze. :)

    Proszę nie czuć się w obowiązku odpowiedzi na powyższe, to jedynie moje
    przemyślenia, po przeczytaniu raptem 100-200 słów ustawy. Z takim prawem
    rzeczywiście na każdego można znaleźć paragraf.