    From: "Ojciec8" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga odsetkowa - Jaka proporcja? (Cena gruntu)
    Date: 10 Feb 2006 01:41:20 +0100

    > D' = D * (1-G/K)
    [...]
    > Tymczasem program dostępny z www.pity.pl najwyraźniej liczy D' = D * (1-G/I)

    Cholera! Kolejny błąd. Chyba już jest za późno na podatki.
    Otóż program z www.pity.pl jednak liczy według tego pierwszego wzoru. A przy
    wprowazaniu danych źródłowych wartość, którą ja oznaczyłem G, wpisuje się tam w
    pole, o następującym opisie:
    "Część kredytu przeznaczona na wydatki nie podlegające odliczeniu np. zakup gruntu"
    Czyli G jest częścią K, co pasuje do pierwszego wzoru. Tymczasem kredytu nie
    bierze się z myślą o przeznaczeniu jakichś jego konkretnych części na konkretne
    składniki wartości inwestycji ale bierze się kredyt żeby (współ)finansować nim
    CAŁĄ inwestycję.
    Pytanie brzmi czy autor tego programu stosując wzór pierwszy dokonał własnej
    interpretacji przepisów czy taka interpretacja jest oficjalna.

    Nawiasem mówiąc, drugi wzór, czyli D' = D * (1-G/I) można (po prostych
    przekształceniach ;-D) zapisać też jako:
    D' = D * L/I
    co wydaje się dokładnie oddawać intencję ustawodawcy: odsetki od kredytu na
    zakup LOKALU.

    Ojciec8