    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 15 Dec 2011 00:49:57 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Ulga na złe długi - procedury

    On Mon, 12 Dec 2011, Nixe wrote:

    > "Maciek" <m...@n...pl> napisał

    > Ja bym przyjęła datę, w której stwierdzono, że nie zastano dłużnika, czyli
    > datę określoną przez pocztę/listonosza na "zwrotce", a nie datę otrzymania
    > przez Ciebie "zwrotki".

    Wypada się zgodzić, ale:

    > W najbliższym_możliwym_momencie po otrzymaniu "zwrotki".

    ...co ma powodować, że "znika" 14-okres, który dłużnik ma na uregulowanie
    należności?
    Z faktu że nie odebrał pisma wynikać ma przecież (podobo), że działa
    ono tak *jakby* odebrał.
    A jakby odebrał, to ma 14 dni na uregulowanie.
    Dopiero po *upewnieniu się* że na *nasze* konto nic nie zostało
    zaksięgowane w banku w tym 14-dniowym terminie można przyjąć
    iż dłużnik "nie dopełnił".
    IMVHO właśnie z zapasem na "upewnienie" po swojej stronie (chyba
    już pisałem, chodzi o możliwość spóźnionego zaksięgowania
    w banku, z różnych przyczyn, ale z datą "wejścia").

    pzdr, Gotfryd