    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga na złe długi - procedury
    Date: Wed, 14 Dec 2011 15:43:28 +0100

    W dniu 2011-12-12 16:47, Nixe pisze:
    > Nie, sądzisz się o pełną kwotę.
    Jeszcze nieopatrznie udałem się do swojego US, by tam zasięgnąć
    informacji :-) To teraz napiszę, co tam usłyszałem, a ktoś może raczy
    zweryfikować :-)

    1. Nie koryguje się starych deklaracji VAT, tylko korektę ujmuje się w
    aktualnej. Innymi słowy, jeśli niezapłacona faktura jest z sierpnia
    2010, to nie koryguje się deklaracji za w/w okres, tylko w aktualnej
    deklaracji (np. za grudzień 2011). Do deklaracji dodaje się wyjaśnienie.

    2. Korektę należałoby jakoś ująć w księgach, ale jak, to już pani nie
    powiedziała, w każdym razie księgi mogłyby się zgadzać. Ja to rozumiem
    tak, że np. w dniu składania korekty wpisuję w rejestr sprzedaży VAT
    odpowiednie kwoty z minusem opisując, że skorzystano z ulgi na złe długi
    odnośnie niezapłaconych faktur x, y, z.

    3. Po informację odnośnie tego, czy dłużnik jest czynnym podatnikiem VAT
    trzeba wystąpić do jego US. Kosztuje to 21 zł opłaty skarbowej na rzecz
    Urzędu Miasta dłużnika. Na zaświadczenie czeka się 7 dni. Przy okazji:
    zakładam, że opłatę skarbową mogę sobie wrzucić w koszty, a czy mogę ją
    jakoś przerzucić na dłużnika, bo zbiera mi się coraz większa kwota
    (telefony na numer w Play, listy polecone z potwierdzeniem odbioru itd itp).

    Oczywiście wszystkie powyższe informacje "na gębę", czyli mogą nie mieć
    sensu :-)

    Maciek