  • Data: 2003-04-04 08:20:29
    Temat: Re: Ulepszanie komputera - amortyzacja?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 4 Apr 2003, Daniel Chlodzinski wrote:
    [...]
    >+ Czytalem ten artykul ale mam jedna watpliwosc. Kupujac komputer moge go
    >+ wpisac do wyposazenia jesli jego wartosc nie przekracza 3500 zl, jesli
    >+ przekracza to do EST. W artykule pisze ze uzywany (stary i zdezelowany )
    >+ trzeba wniesc do EST. Czy to oznacza ze nie moge go wpisac do wyposazenia ??
    >+ Jego wartosc stanowczo nie przekracza 3500 zl ??

    A bo w artukule ukryta została jedna dodatkowa myśl przewodnia
    dotycząca ŚT :)
    Chodzi o to, że kupując *nowy* sprzęt "na działalność" (czyli
    na f-rze odbiorcą jest twoja nazwa DG) - możesz sobie wybrać
    (do 3,5 kzł) jak go potraktować, a wyjdzie ci na na to samo:
    czy do EW czy do EŚT masz 100% w KUP.
    Natomiast jeśli chcesz włączyć do swojej DG *własny* sprzęt,
    to są podstawy żeby zaliczyć go w ŚT i amortyzację uznać
    za KUP, natomiast nie ma przepisu który pozwalałby uznać
    za KUP takie wyposażenie !
    Inaczej mówiąc - PC za 2kzł wpisujesz w EŚT - masz 2kzł KUP,
    wpisujesz w EW - nie masz z tego nic, oprócz ew. konieczności
    zapłacenia podatku (!) w razie zamknięcia DG :]

    >+ Druga sprawa, jesli zakupie do niego pozniej nowa karte grafiki czy
    >+ procesor, stary sie zepsol lub zestarzal to jak to mam traktowac taki zakup.

    Remont, naprawa. Części w KUP.
    Ja ostatnio na odwrocie faktury wpisałem "wymiana uszkodzonej karty
    graficznej, EŚT 2" i tyle (wzięłą i się zepsuła - 3 miesiące po
    gwarancji; wrrrr... !).

    >+ Jesli komputer bedzie w EST a zakup nie przekroczy 3500 zl to nie bedzie to
    >+ ulepszenie, ale co zrobic z komputerem wpisanym do wyposazenia.
    >+ Jest wogle cos takiego jak ulpeszenie wyposazenia ?? Albo wymiana podzespolu
    >+ wyposazenia ???

    Hm... przyznaję bez bicia że sam wielokroć dywagowałem iż to jest
    pewna trudność :[ A czytałeś ów artykuł ?? Zdaniem autorki to
    nie problem: PC "wyposażenie" za 2 kzł + karta za 4 kzł to
    jakoby nadal "wyposażenie"...
    BTW:
    Jakby kto miał namiar (najlepiej link :)) na jakiś wyrok albo stanowisko
    urzędu skarbowego w podobnej sprawie to z chęcią poczytam :)

    pzdr, Gotfryd