  • Data: 2003-04-04 12:31:09
    Temat: Re: Ulepszanie komputera - amortyzacja?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 4 Apr 2003, Daniel Chlodzinski wrote:
    [...]
    >+ > Przeczytaj w ustawie o pod. dochodowym :) definicję ŚT i napisz
    >+ > jakie wnioski wyciagnąłeś.
    >+ Przgladnalem szybko ustawe pod katem "srodkiem trwalym jest ... " i innych
    >+ podobnych fraz ale nic. Czytam wiec od poczatku i co chwile "srodek trwaly"
    >+ ale zero definicji.

    *** START (wybór wstępny bardzo zawężony dla początkujących :))
    *** Lista właściwości ŚT:

    Art. 22a. 1. Amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 22c, stanowiące
    własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym
    zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania:

    *** lista rodzajów majątku będącego ŚT:

    1) budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością,
    2) maszyny, urządzenia i środki transportu,
    3) inne przedmioty

    *** ...i reszta listy właściwości:

    - o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez
    podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością
    gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy
    lub umowy określonej w art. 23a pkt 1, zwane środkami trwałymi.

    *** dalej są "specjalne ŚT" typu "statek w budowie" które pomijamy
    *** milczeniem itp.
    *** .....i daleko dalej jest wyłączenie:

    Art. 22d. 1. Podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od
    składników majątku, o których mowa w art. 22a i 22b, których wartość
    początkowa, określona zgodnie z art. 22g, nie przekracza 3500 zł; wydatki
    poniesione na ich nabycie stanowią wówczas koszty uzyskania przychodów
    w miesiącu oddania ich do używania.

    *** STARCZY (na początek !) ****

    >+ Hmm pisalem juz ze strasznie malo klarowny jezyk
    >+ wystepuje w uopdoof ?? :-)).

    Marudisz !
    Czytałeś już ustawę o VAT ? A rozporządzenia do owej ustawy (VAT) ??

    :)

    >+ Pewnie tak, no nic skoro twierdzisz ze jest tam
    >+ jest tam definicja to pewnie jest i bede szukal, ale chyba pierw pogoogluje
    >+ bo stanowczo bardziej do mnie trafia to co pisza szanowni grupowicze niz
    >+ czytanie "suchej" ustawy.

    No to grupowicze średnio raz na dwa tygodnie tłumaczą że musi być
    "co najmniej rok", że piasek to nie środek trwały, że samochód
    nie musi być ŚT (może być towarem handlowym :>) itp. dyrdymały :)

    pzdr, gotfryd