    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 5 Apr 2012 01:05:01 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Ubezpieczenie Społeczne, a koszty

    On Wed, 4 Apr 2012, J wrote:

    > W takim razie, jaki jest sens odliczania składki od dochodu ?
    > Nie lepiej od razu zaliczyć ją do kosztów ?

    A wiesz o tym że (dla odmiany) koszty liczy się dla każdej
    kategorii przychodów *osobno*?
    Masz 3 zródła przychódów, ale z jednego masz stratę.
    Na PIT wykazujesz więc sumę dwu *zarobków* (podatek!)
    i jedna stratę (do odliczenia "kiedys jak dobrze pójdzie").
    I zastanawiasz się: czy lepiej zapłacone skladki odliczyc
    już dzis (i na pewno) od dochodu, czy też dodać do strat
    które być moze za parę lat odliczysz... ;>
    (tu uwaga - odliczanie składek też ma ograniczenia, nie
    ma pełnej dowolnosci, ale jednak jest inaczej niż przy koszcie).

    BTW: rekomenduję "standardowa dawkę", czyli 3000 postów
    losowanych tematycznie "to mi się chyba przyda" plus
    komplet ustaw z gofina, idzie kiepska pogoda to masz
    okazję ;)

    pzdr, Gotfryd