  • Data: 2004-04-16 14:21:39
    Temat: Re: Ubezp. zdrow. a rozliczenie roczne i PIT-5
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W Pit-5 jak i w pit-36 odliczasz składkę faktycznie zapłaconą w danym roku.
    Tzn jeżeli za 01/2003 (płtną do 10.02) zapłaciles w lutym to dopisujesz ja
    do pit-5 w lutym.

    Jezeli byłes dobrym płatnikiem i zapłaciłes ja w styczniu to odliczasz ja w
    styczniu.
    Przewaznie ludzie płaca do 10go /15go nastepnego miesiąca, ale ja znam i
    takich co sa nadgorliwi i płaca w miesiacu, którego to składka dotyczy.

    Jeżeli jestes mniej nadgorliwy i placiles zus do 10go lub 15go następnego
    m-ca, to w zeznaniu rocznym za 2003 ujmujesz składki od 12/2002 (płantne w
    styczniu 2003) do 11/2003 (płatne w grudniu 2003).

    Jezeli 12/2003 zapłaciłes w styczniu 2004 to odliczasz składkę w PIT-5 za
    styczen.

    Nio i odliczasz - 7,75% podstawy

    Pozdrawiam,
    Zulka