  • Data: 2003-11-21 02:00:43
    Temat: Re: US udokumentowanie funduszy na zakup mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 Nov 2003, Inka wrote:
    [...komuś...]
    >+ > Dlaczego po fakcie ?
    >+ Po fakcie, bo minelo juz kilka lat... Nie wiem, czy US "uzna" umowy darowizny
    >+ przez US niepodsteplowane. Wiem, ze teraz trzeba miec ich "parafke" i to z
    >+ data przed zakupem mieszkania!!!

    Pewnie czytasz grupę, to i wiesz że niedawno padło takie pytanie
    (w innej kwestii): *SKĄD WIESZ* ?
    Bo "z tytułu temetu" to my ciekawi jesteśmy ;)

    Nadto - należy ci się pręgierz. Za nie przeczytanie jakichś kilkuset
    pytań Slayera w archiwum groups.google dokładniej mówiąc ;)
    A są to pytania odsyłające do różnych ciekawych punktów przepisów
    tu i ówdzie obowiązujących, przykładowo:
    +++++
    Art. 3. 1. Obowiązek podatkowy, z zastrzeżeniem ust. 2, powstaje:
    4) z chwilą powołania się na okoliczność dokonania czynności
    cywilnoprawnej - jeżeli podatnik nie złożył deklaracji w sprawie podatku
    od czynności cywilnoprawnych w terminie 5 lat od końca roku, w którym
    upłynął termin płatności, a którakolwiek ze stron po upływie tego terminu
    powołuje się przed organami podatkowymi lub organami kontroli skarbowej na
    okoliczność jej dokonania; w tym przypadku obowiązek podatkowy powstaje
    jedynie w stosunku do podatnika, który powołał się na okoliczność
    dokonania czynności cywilnoprawnej.
    -----

    To było z ustawy o PCC.
    Ustawę o spadkach i darowiznach proponuję również przeczytać,
    ale samodzielnie, a najwyżej z pytaniami na grupę się udać...

    >+ Czy w 1999 tez trzeba bylo potwierdzac w US
    >+ umowy darowizny?

    ...to ciekawe do czego służy ww. artykuł ;)

    >+ Jeszcze jedna sprawa - czy ktos sie orientuje czy w '99 laczna suma darowizn
    >+ (od matki, ojca, baci itp) byla jakos ograniczona?

    Ograniczenie jest (i było) AFAIK tylko na darowizny "celowe", czyli
    jeśli dostajesz pieniądze zwolnione "na mieszkanie" - to tam się
    sumuje. Ale darowizny "ogólne" - nie są, AFAIR.

    >+ Jaki byl to limit?

    isip.sejm.gov.pl
    zapodać "ustawa spadków darowizn"
    sprawdzić czy są odhaczone "wszystkie" (a nie "obowiązujące")
    wybrać sobie i poczytać...

    >+ Co zorbic z nadyzka jesli taka wystapi?

    Spytać na grupie czy ktoś chce *dostać* darowiznę ;)

    >+ Czy mozna spisac umowe pozyczki z
    >+ osobami, z ktorymi sie spisalo umowe darowizny?

    ...a dlaczegóż by nie ??

    >+ Jaki jest limit przy ktorym nie trzeba placic podatku?

    ...j.w. tylko zapodać "ustawa podatku czynności cywilnoprawnych".

    Dla jasności: jak nam (mam na myśli tych co czasem odpowiadają)
    coś nie jest potrzebne "na bieżąco" to też możemy zrobić tylko
    to co zapodawałem ;) - no to zajrzyj osobiście.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)