eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy US moze zadac ode mnie historii rachunku. › Re: US nie bedzie dochodzil wplywow na moje konto na podstawie historii rachunku bo niema do tego prawa?
  • Data: 2005-08-09 11:47:15
    Temat: Re: US nie bedzie dochodzil wplywow na moje konto na podstawie historii rachunku bo niema do tego prawa?
    Od: "Damian" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Agus" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dda2le$5ef$1@news.onet.pl...
    > Wnioskuje z Twojej wypowiedzi ze jezeli udowodnie iz mam srodki (zarobki
    pow
    > 4 tys netto plus wa kredyty) to US nie bedzie dochodzil wplywow na moje
    > konto na podstawie historii rachunku bo niema do tego prawa?
    >
    > Agus

    Ustawa o kontroli skarbowej:

    Art. 33. 1. Na pisemne żądanie Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej
    lub dyrektora urzędu kontroli skarbowej, wydane w związku z wszczętym
    postępowaniem przygotowawczym w sprawie o przestępstwa i wykroczenia oraz
    przestępstwa skarbowe lub wykroczenia skarbowe, banki są obowiązane do
    sporządzania i przekazywania informacji dotyczących podejrzanego w zakresie:
    1) posiadanych rachunków bankowych lub rachunków oszczędnościowych, liczby
    tych rachunków, a także obrotów i stanów tych rachunków,

    2) posiadanych rachunków pieniężnych lub rachunków papierów wartościowych,
    liczby tych rachunków, a także obrotów i stanów tych rachunków,

    3) zawartych umów kredytowych lub umów pożyczki, a także umów depozytowych,

    4) nabytych za pośrednictwem banków akcji Skarbu Państwa lub obligacji
    Skarbu Państwa, a także obrotu tymi papierami wartościowymi,

    5) obrotu wydawanymi przez banki certyfikatami depozytowymi lub innymi
    papierami wartościowymi.

    Tak wiec sam US nie ma do tego uprawnień zwykle na początku prowadzą
    postępowanie sprawdzające, ale w przypadku gdy na wniosek US wszczęte
    zostanie postępowanie kontrolne to już zmienia postać rzeczy.