eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTrudna sprawa z TPSA, Ile można korygować faktur wstecz ?Re: Trudna sprawa z TPSA, Ile można korygować faktur wstecz ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Trudna sprawa z TPSA, Ile można korygować faktur wstecz ?
    Date: Fri, 17 Feb 2006 12:26:09 +0000 (UTC)
    Organization: www.samotnik.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <dt4fd1$hrd$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <dt4f67$j60$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: avc168.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1140179169 18285 83.27.36.168 (17 Feb 2006 12:26:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Feb 2006 12:26:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:156933
    [ ukryj nagłówki ]

    <d...@p...onet.pl> napisal(a):
    > Witam ślicznie
    >
    > Mam pytanie: Ile faktur korygujących wstecz może TPSA wystawić klientowi
    > (dotyczy to mojej osoby niestety). Z niewiadomych powodów nie naliczano mi usług
    > dodatkowych. Abonament na podstawie wystawianych faktur płacony był regularnie.
    > Obecnie otrzymałem plik faktur korygujących na poprzednie faktury i nowy
    > rachunek na niemałą sumę za okres wsteczny. Jak się zachować w tej sytuacji
    > ponieważ suma wyrównująca to prawie miesięczny dochód.
    > TPSA mimo że sytuacja ta wynikła TYLKO z bałaganu w jej systemie rozliczeniowym
    > nie ponosi żadnej odpowiedzialności, całość ciężaru przerzuca na klienta. Ba
    > rachunki nowe i korygujące wystawione są na moje nazwisko i adres lecz nie na
    > ten numer telefonu z którego korzystam.
    >
    > Jakiś numer z nieba. Mnie się wydaje że kiedyś zgłaszałem zmianę numeru do
    > której to zmiany nigdy nie doszło, sprawę zmiany numeru reklamowałem ale
    > prawdopodobnie w ewidencji TPSA ten błąd nie był skorygowany. I doszło do
    > sytuacji że liczniki działały w powietrzu na nowym nuemerze a ja korzystałem i
    > płaciłem na starym (używanym do dziś numerze). O sytuacji tej wielokrotnie
    > interweniowałem na błękitnej linii, dzwoniono do mnie pytajac ciągle o numer i
    > nic do tej pory się nie zmieniało. Aż nagle eureka i plik faktur wstecznyc. Czy
    > umowa o comiesięcznym rozliczaniu obowiazuje tylko klienta ?.
    >
    > Poradźcie proszę jak się w tej sytuacji zachować ?.

    Zapłacić, ew. zadzwonić, pogadać i niech rozłożą na raty.

    Jeśli były błędy w fakturach, to wręcz obowiązkiem sprzedawcy jest je
    skorygować. Pewnie inna sprawa jest z płaceniem tych faktur. Nie wiem
    kiedy się uznaje początek terminu płatności w przypadku faktur
    korygujących w ten sposób, że klient ma dopłacić. Pewnie od daty
    faktury pierwotnej, bo w innym wypadku można by żądać przedawnionych
    długów robiąc korekty. Ale pewnie to tlko rok albo jakoś tak, więc i
    tak musisz zapłacić.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 17.02.06 17:25 ania

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1