  • Data: 2002-12-09 14:33:05
    Temat: Re: Troche się zakręciłem z podatkiem.
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Karol wrote:

    > Prowadzę jednoosobową DG. Nie jestem Vatowcem.
    > Mój przychód za listopad to 900 zł ( taki wystawiłem rachunek).
    > Na zus - zdrowotne muszę wydać 97,46 zł.
    > Na inne zusy nie muszę bo pracuję na etacie.
    > poniosłem koszty na dojazdy samochodem 100 zł
    > zakup pieczątki 35 z VAT
    > opłata za wpis do ewidencji działalności gospodarczej 100 zł.
    > Jak mam wyliczyć należny podatek?
    > (900- 97,46 -100 -35 -100) * 20% ?? czy może trochę inaczej?

    dochód w miesiącu = 900-100-35-100

    Rozumiem, że to pierwszy miesiąc DG. Podatek liczysz według aktualnej
    skali podatkowej czyli 19% i uwzględniasz całą kwotę wolną - wyjdzie
    dokłądnie 0. Zdrowolne odejmujesz od tak oblicznego podatku na PIT-5.
    Osobną i bardzo obszerną historią jest udokumentowanie tych 100 zł na
    samochód.
    Musisz poinformaować zakład w którym pracujesz, że od listopada mają ci
    nie odliczać kwoty wolnej