    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Transfer pieniedzy z zagarnicy
    Date: Thu, 22 Oct 2009 15:50:15 +0200

    (22.10.2009 15:40), Usjwo wrote:
    > Prawdziwa jest wersja druga, czyli gosc C placi A za jego prace ale
    > juz po jego wyjezdzie,

    Wersja druga to chyba ta z meblami. (tak btw - mógłbyś nie wycinać
    komentarzy tak totalnie? to nie chat)

    > podatki odprowadzone lokalnie. Powiedzmy ze
    > wszystkie wersje da sie udowodnic przed US. Pytanie ktora z wersji
    > jest najkorzystniejsza z punktu widzenia A i B

    Trudno powiedzieć, bo o wersji pierwszej (o której teraz piszesz jako o
    drugiej) nie da się nic powiedzieć bez znajomości konkretnej umowy o
    podwójnym opodatkowaniu.

    Ale wydaje mi się że wersja druga (ta z meblami) jest korzystniejsza. Bo
    zakładając że ta sprzedaż podlega miejscowym podatkom - to mówisz że
    jest uregulowane. Jeżeli polskim podatkom - to sprzedaż rzeczy
    posiadanych dłużej niż pół roku (z jakimiś wyjątkami) jest zwolniona z
    podatku.

    Więc tylko kwestia samego transferu, który może wzbudzić podejrzenia,
    ale jeżeli jureq ma rację (a chyba ma) to PCC od tego nie będzie.

    p. m.