eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTransakcja do 1000 zł (bez pobrania PCC) a umowa kupna-sprzedaży › Re: Transakcja do 1000 zł (bez pobrania PCC) a umowa kupna-sprzedaży
  • Data: 2004-01-08 10:09:07
    Temat: Re: Transakcja do 1000 zł (bez pobrania PCC) a umowa kupna-sprzedaży
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 6 Jan 2004, nologin wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ Czy nabywając towar od nievatowca lub osoby fizycznej, którego wartość nie
    >+ przekracza 1000 zł musi być spisywana umowa kupna-sprzedaży ?

    Jak na mój gust - *umowa* może być ustna (pomijając ew. kwestie
    dowodowe jak znikną zarówno pieniądze jak i obiecany przedmiot :)).

    >+ Chodzi mi
    >+ głównie o transakcje dokonywane "na odległość" - telefon, internet.
    >+ Słyszałem, że nie, ale nie znalazłem na to żadnego paragrafu.

    No bo nie ma. Kiedyś w KC był wymóg żeby dla "skuteczności dowodowej"
    umowy >2000 zł były pisemne, został skreślony.
    [...]
    >+ DG, KPiR, zwolniony z VAT

    Ty nam lepiej wytłumacz o co CHCESZ spytać :>
    Bo jeśli sądzisz że to iż wolno ci "kupić na gębę" a to że coś
    można "zaliczyć w koszt" albo "nabyć jako towar lub materiał
    dla celów gospodarczych" bez dowodu księgowego to jedno i to
    samo - wtedy się mylisz :>
    Przejrzyj ileś ostatnich wątków - znajdziesz parę z moimi protestami
    dotyczącymi pomysłów stylu uznawania *umów* za *dowód księgowy* !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)