  • Data: 2004-04-10 11:12:49
    Temat: Re: Taksówki - faktura - paragon fiskalny - zgryz...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 6 Apr 2004, emssik wrote:
    [...]
    >+ - pobieram za każdy kurs paragon fiskalny;
    >+ - na koniec miesiąca zliczam kwotę z wszystkich paragonów, podaje
    >+ księgowej i Ona na podstawie tego wystawia mi fakturkę Vat;

    ...i ODDAJESZ im oczywiście owe paragony ?
    Bo jak nie oddajesz, to znaczy że "oni" rzeczywiście jeszcze się VATu
    nie nauczyli (wiem, ja NIE przeoczyłem faktu iż nie oddajesz :],
    wniosek jest oczywisty: ich księgowa przepisów o kasie fiskalnej
    jeszcze nie przeczytała)

    >+ - ja dla świętego spokoju, mam rozpisane wszystkie kursy prawie tak
    >+ jak przy kilometrówce i każdą pozycję ponumerowaną - każdy paragon
    >+ fiskalny jest opisany z tyłu numerem kursu z mojego zestawienia.
    >+
    >+ Generalnie w razie kontroli czysta sprawa i nikt nie powinien się do
    >+ niczego doczepić.

    Pod warunkiem że "oni" płacą dwa razy VAT: raz od paragony (którego
    oryginał masz) i drugi raz od faktury (której oryginał masz), to jeśli
    ty VAT odliczasz RAZ - rzeczywiście trudno się przyczepić :]

    >+ Wszystko pięknie ładnie, tyle tylko że dzisiaj taksówkarz odmówił
    >+ wydania mi paragonu fiskalnego twierdząc, że skoro biorę fakturę
    >+ zbiorczą to nie mam prawa zbierać paragonów...
    >+
    >+ Czy ktoś może mi to wytłumaczyć?

    Sam tłumaczysz:

    >+ Ja rozumiem, że ktoś może po prostu oszukiwać i używać osobno
    >+ w rozliczeniach faktury i osobno paragonów fiskalnych, wg. mnie to
    >+ głupota, ale taka możliwość jednak istnieje.

    Nie istnieje. Czy ty jesteś VATowcem ? Jeśli tak to jestem
    zaskoczony z lekka :) (z postu to nie wynika, a faktury
    możesz chcieć jako dowodu księgowego "po prostu".)

    >+ Interesuje mnie tylko, czy taksówkarz MA PRAWO odmówić wydania mi
    >+ paragonu fiskalnego, jeśli TO NIE ON wystawia mi przecież fakture

    Ale w tym momencie ty paragon musisz *zwrócić* i oni sobie *muszą*
    podpiąć oryginał paragonu do kopii faktury.
    Firma może sobie wybrać, czy *jeśli* wystawia fakturę dla
    innej firmy to będzie wystawiać paragony (albo nie) - ale *jeśli*
    wystawia to musi je "zbierać" !!

    Czy musi... hm, skoro ty *już* zażądałeś faktury (a zrobiłeś to,
    pisząc iż "masz umowę" !) to IMHO *nie musi*. Wyda ci fakturę.
    O ile przyjęli zasadę niewystawiania paragonów do faktur no
    to ci nie wystawiają :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)