eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiŚwiadectwo pracy - po co nowemu pracodawcy? › Re: Świadectwo pracy - po co nowemu pracodawcy?
  • Data: 2006-03-09 14:33:16
    Temat: Re: Świadectwo pracy - po co nowemu pracodawcy?
    Od: maho <m...@N...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    wektor napisał(a):
    > Witam,
    > to, że firma nie istnieje, nie oznacza, że świadectwa pracy już nie
    > można uzyskać. Były pracodawca powinien przechowywać dokumenty albo
    > przekazać je do archiwum. To jego obowiązek. Może PIP by tutaj coś
    > pomógł albo dotarcie do właściciela firmy, który powinien wystawić
    > świadectwo pracy, to jego obowiązek.

    Znowu słowo "powinien". Ale jeżeli tego nie zrobił to co? Przecież z
    samego faktu że powinien, nie urodzi się w archiwum moje ŚP skoro nikt
    go nie napisał.

    > Dokumenty ubezpieczeniowe z tego okresu znajdują się w ZUS, który też
    > może wystawić zaświadczenie o okresie podlegania ubezpieczeniom ZUS i
    > wpłaconych składkach emerytalnej i rentowych. Radzę zwrócić się do ZUS
    > o wydanie takiego zaświadczenia, kiedyś może się przydać, zwłaszcza
    > gdy brak świadectwa pracy.

    No właśnie z dokuemtnami ubezpieczeniowymi problemu nie miałem.
    Wszystko się zgadzało. Nie dostałem tylko świadectwa pracy, przy czym o
    tym że istnieje takie pojęcie wogóle nie wiedziałem, a dowiedziałem się
    kilka lat później, jak mi było potrzebne.

    Tylko nowy pracodawca okazał się "ludziem" i nie robił problemu nie do
    przezwyciężenia ze świstka papieru który potrzebny jest tylko do
    ustalenia czy nie przysługuje mi zaległy urlop.

    pozdrav

    maHo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1