  • Data: 2008-06-26 06:22:57
    Temat: Re: Środek trwały, wyposażenie itp.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 25 Jun 2008 18:27:04 +0200, Klem napisał(a):

    > Kupiłem zestaw głośnomówiący za 1310 pln (netto).

    Rozumiem, że jesteś VAT-owcem i masz prawo odliczenia VAT-u.

    > Nie wiem jak długo
    > będę go używać, pewnie dłużej niż rok. Jak powinienem go
    > zaewidencjonować: wyposażenie czy ST?

    Wybór należy w zasadzie do ciebie. W tym wypadku (<1500) najwygodniejsza
    jest trzecia mozliwość - po prostu wpisać w koszty tak samo jak wpisujesz
    np kupiony na fakturę długopis. Wtedy przy likwidacji działalności raczej
    nikt nie zainteresuje się co się z tym zestawem stało.

    > W koszty wrzucam fakturę zakupu czy jednorazową ratę amortyzacyjną.

    To zależy, którą metodę wybierzesz: amortyzacja tylko w wypadku ŚT. Poza
    tym faktura zakupu.