  • Data: 2006-12-06 18:18:48
    Temat: Re: Sprzęt z własnego sklepu w koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 6 Dec 2006, Jacek wrote:

    > Magazynu jako takiego nie posiadam,

    No jak, remanentu "pozycji zero wartość zero" nie robisz??? :O
    :)

    > kupiłem ten sprzęt na fakturę jakiś
    > tydzień temu razem z innymi częściami do sklepu.
    > Jak to najprościej zaksięgować ?

    Nie wiem co to jest "najprościej" :)
    Primo: skoro to jest TOWAR HANDLOWY to on JUŻ jest zaksięgowany,
    prawda? Bo chyba nie przyznajesz się do nieprzestrzegania
    przepisów o KPiR ;)
    IMO możliwości są dwie:
    - zaksięgowanie zakupu już rozbitego na 2 pozycje, część do kol.14
    (jako wyposażenie) lub wcale (jako ST), reszta do towarów handlowych
    - zaksięgowania całości, bo było przyjęte "z zamiarem zakupu"
    i zapisanie transakcji "przeniesienia" w postaci ujemnej kwoty
    na zakupach (!) i tej kwoty w kosztach ogólnych (przy wyposażeniu)
    lub tylko tej (przy ST)
    Niektórzy powiadają że przeksięgowywanie to przesada, ale jak
    to mawiają "każdy odpowiada za siebie".

    > Sprzęt jest wartości 2980 zł brutto z hurtowni.

    Czyli *móglby* być wypsażeniem (prosto w koszt i do EW).
    Ale przecież my nie wiemy czy kiedyś dokupisz coś >3500 zl do
    tego aparatu ani czy nie zamkniesz znienacka DG - bo wtedy
    mogłoby wyjść że lepiej jakby był w EST.
    Przy EST oczywiście amortyzacja jednorazowa - ale jednak to
    *nie zakup* idzie w koszty, a rata amortyzacyjna (wpis
    z EST, o tej samej wartości przypadkiem :) - chyba że są
    "inne wydatki wchodzące w WP").

    pzdr, Gotfryd