    From: "druciak" <t...@x...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż zwolniona a koniec roku
    Date: Thu, 6 Jan 2005 10:36:03 +0100

    > On Tue, 4 Jan 2005, druciak wrote:
    > [...]
    >
    > Jakie "dodatkowe" ???
    > Rozumiem że tak jak ja masz okulary.
    > Jak minus - to ściągasz, a jak plus to uzupełniasz lupą :)
    > Bierzesz deklarację VAT (aktualną) i czytasz nagłowek sekcji D2:
    >
    > "......Z UWZGLĘDNIENIEM KOREKT"
    Właśnie zastanawiam się w jaki sposób obliczyć korektę, i wyszło mi coś
    takiego.

    Założenia:
    - sprzedaż opodatkowanej w roku 2004 (od maja): 1000PLN+220PLN VAT,
    - sprzedaż zwolniona w roku 2004 (od maja): 300PLN,
    - współczynnik za rok 2003: 100%,
    - zakupy związane ze sprzedażą zwolnioną i opodatkowaną: 200PLN+44PLN VAT,
    - zakupy związane ze sprzedażą opodatkowaną: 150PLN+33PLN VAT.
    Z tego wynika, że podatek naliczony do odliczenia to:
    44PLN * 100% + 33PLN = 77PLN

    Obliczenia:
    - proporcja za rok 2004:
    1000PLN/1300PLN * 100% = 77% (po zaokrągleniu)
    Czyli podatek naliczony do odliczenia to:
    44PLN * 77% + 33PLN = 66,88PLN

    Wartość korekty: do zaplacenia 10,12PLN
    Czy coś pomieszałem ?
    Wątpliwości mam nastepujące:
    - czy do obliczenia proporcji brać wartości brutto, czy netto ?
    - czy kwotę korekty zaokrąglić do 1PLN ?

    Pozdrawiam,
    --
    K.G.