    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż z DG do SC
    Date: Thu, 26 Apr 2007 07:14:12 +0200

    On Wed, 25 Apr 2007, t...@o...pl wrote:

    > http://vat.pl/pages/i/2892.php

    Acha. Thx.
    Czyli wszystko przez uznanie że ma miejsce aport przedsiębiorstwa
    (całego). Oraz fakt że S.C. jest samoistnym podatnikiem VAT.
    Wrrrr... "podatnik przekazuje majątek na cele zwolnione"... gdzie
    zwolnione jest samo przekazanie i "przekazanie" uznano za "cel".

    > Już odpisałem mvoicem - mam nadzieje że tak faktycznie jest bo inaczej...
    > kaputt :)

    Mi się nie widzi.
    Takie stanowisko było prawidłowe jakieś 5++ lat temu, kiedy S.C. była
    tzw. "ułomną osobą prawną" - tak jak dziś jest np. wspólnota mieszkaniowa.
    Skoro prawo zaciągania zobowiązań *przez spółkę* definitywnie zniesiono,
    to IMO nie ma jak uznać że "spółka coś kupuje lub sprzedaje".
    Niemniej to, że w USach też nie wiedzą jak ugryźć problem wiemy ;)

    pzdr, Gotfryd