  • Data: 2007-04-26 17:31:36
    Temat: Re: Sprzedaż z DG do SC
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 26 Apr 2007, t...@o...pl wrote:

    > Dobra, a jak zaportować część majątku DG do SC?
    >
    > - Zrobić aneks do umowy SC i wnieść nim to i owo
    > - wnoszone ŚT wykreślić z EŚT DG i wpisać do EŚT SC

    Moment.
    A art.22g ust. 14a i dalej ust. 12 nie ma zastosowania?
    Bo to oznaczałoby zastosowanie art.22h.3 !

    > - Co z przychodem w DG - jaka jest podstawa prawna wykazania przychodu w DG
    > od aportowanych do SC dóbr - bo w końcu w SC mogę amortyzować

    ....od niezamortyzowanej dotąd kwoty :>, oczywiście o ile nie ma
    zastrzeżeń do zastosowania przepisów jak wyżej :)

    > - Korekta VATu w DG - to będę musiał obadać(i żeby tylko jakaś
    > proporcja mi nie wyskoczyła do rozliczania).

    Podejściem (MF) że mamy do czynienia ze "zbyciem przedsiębiorstwa" trochę
    jestem zaskoczony, ale jakaś logika w tym jest, zaś fakt zwolnienia jest
    na swój sposób "szkodliwy" - ale przecież dotyczy *wyłącznie* ewentualnych
    odliczeń od środków trwałych! (zmiana przeznaczenia ST *nie* wpływa na
    "proporcję ogólną"!)

    pzdr, Gotfryd