  • Data: 2007-04-26 14:59:34
    Temat: Re: Sprzedaż z DG do SC
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21-04-2007 o 10:39:21 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

    > Myślę o sprzedaży majątku z mojej DG do SC której jestem
    > wspólnikiem. Czy poza stosowaniem cen rynkowych musze na coś uważać?
    >
    > W drugim kroku chcę uzyskaną kasę włożyć jako aport do tejże SC.
    > Kombinacja taka dlatego żeby nie robić aportu z majątku DG
    > ze względu na korekty VAT i inne możliwe kruczki o których ne wiem.

    Dobra, a jak zaportować część majątku DG do SC?

    - Zrobić aneks do umowy SC i wnieść nim to i owo
    - wnoszone ŚT wykreślić z EŚT DG i wpisać do EŚT SC
    - co z nie-ŚT - nic nie trzeba robić z nimi(EW mam pustą tak czy siak)?
    - Co z przychodem w DG - jaka jest podstawa prawna wykazania przychodu w DG
    od aportowanych do SC dóbr - bo w końcu w SC mogę amortyzować więc jakbym
    nie musiał wykazywać dochodu w DG to byłaby to żyła złota :) ?
    I jak technicznie to zrobić(jaki dowód księgowy do KPiR- aneks do umowy
    SC?)

    - Korekta VATu w DG - to będę musiał obadać(i żeby tylko jakaś
    proporcja mi nie wyskoczyła do rozliczania).

    pozdrawiam