  • Data: 2010-10-23 16:35:31
    Temat: Re: Sprzedaż wyposażenia firmy
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-10-23 12:16, Gotfryd Smolik news wrote:
    > [...]
    > W związku z nowelizacją parę lat temu zapisów nt. "środków w majątku
    > DG" widziałem już (chyba tu) tezy co do wyposażenia nieewidencjonowanego
    > sugerujące iż może/powinno być sprzedawane "osobiście" (nie w zakresie
    > DG).
    > Z mojej strony wzbudza to wątpliwości: jeśli ktoś zdecyduje się
    > zaprzestać wykorzystywania wyposażenia (nieewidencjonowanego)
    > w DG, tj. przed sprzedażą :> (bo o to chodzi) "przeznaczyć je na
    > cele osobiste", to IMVHO powinien dokładnie przeczytać art.23.1.49
    > UoPDoOF: [...]

    Ciekawie jest w przypadku leasingowanych samochodów o WP < 150 kplz
    wykupionych za 1%.

    Jeśli przewidywany okres używania jest <1 rok to do EŚT nie są
    wprowadzane. Przekazujemy zatem po pewnym czasie pojazd na cele
    osobiste, czekamy pół roku i sprzedajemy.

    No i podatek od circa 75-80 kplz idzie się pasać ...

    Nie wiem czy akurat o to chodziło ustawodawcy, ale jak IMHO słusznie
    zauważyłeś zapewne ustawodawca chciał dobrze a wyszło jak zwykle.

    BTW, czy powyższy scenariusz był kiedyś skutecznie kwestionowany przez US?

    Piotrek