eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaz uslugi.... ale zeby nie komplikowac na fakturze › Re: Sprzedaz uslugi.... ale zeby nie komplikowac na fakturze
    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaz uslugi.... ale zeby nie komplikowac na fakturze
    Date: Fri, 25 Jul 2003 09:44:41 +0200

    Latet wrote:

    > Reasumujac pytanie:
    > czy wystawiajac redakcji fakture z usluga "Wykonanie fotoreprtazu (22%
    > VAT)",
    > mam prawo wpisac w KUP faktury z zakladu fotograficznego, na ktorych
    > sa takie rzeczy jak: film, wywolanie, skanowanie, odbitki,
    > archiwizacja na CD.

    Masz prawo wpisać to w koszty. Co najwyżej nie jestem pewny czy jest to
    usługa, czy raczej sprzedaż praw autorskich. Ale o tym może wypowiedzą
    się mądrzejsi.

    > Czy US nie przyczepi sie, ze po co mi odbitki, skoro dostaje skany na
    > CD? Czy argumnet: bo klient lubi jak mu wczesniej pokaze odbitki -
    > wystarczy?

    A skąd US będzie wiedział, że przekazujesz tylko na CD? Sam ich o tym
    poinformujesz? Z faktury to nie wynika.

    > Oczywiscie cenowo moge tak manipulowac, ze faktura ktora wystawiam
    > za usluge fotoreporterska opiewa na znacznie wiecej PLN niz koszty
    > widoczna na fakturach z zakladu foto.

    Po co tu słowo "manipulować". Jest chyba oczywiste, że działalność
    gospodarczą prowadzi sie dla zysku, czyli kwota na fakturze po prostu
    jest wyższa niż koszty.