    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż środka trwałego w kilka dnipolikwidacjiDG
    Date: Mon, 9 Aug 2004 09:51:07 +0200

    On Sun, 8 Aug 2004, Andrzej wrote:
    >+ Zlikwidował kilka dni temu działalność gospodarczą/KPiR,VAT/
    >+ zamykając ją stratą.Miał w swojej firmie nie do końca zamortyzowany
    >+ środek trwały /samochód/.
    [...]
    >+ tego samochodu/ niezamortyzowanego do konca środka trwałego/
    >+ będzie u niego przychodem z działalności gospodarczej. Tylko czy: 1/
    >+ Po sprzedaży aktualnie w sierpniu tego samochodu będzie musiał do
    >+ 20.09.złożyć PIT 5 i zapłacić po prostu 19% podatku ze sprzedaży
    >+ tego samochodu / no bo kosztów żadnych tu nie bedzie/

    Mogę poprosić o objaśnienie skąd taki wniosek ?
    NIE BĘDZIE KOSZTÓW ? A niezamortyzowana część samochodu to pies ? ;)

    (oczywiście z uwzględnieniem niezaliczanej do KUP części amortyzacji,
    jeśli samochód był "drogi" !).
    Zakładając że samochód był "tani" (i pomijając sprawę VAT, bo nic
    nie piszesz co z VATem) mi wychodzi:
    wartość_sprzedaży - (cena zakupu - dokonana_amortyzacja) => dochód

    A co do PIT-5... *wydaje mi się* że składa się "okazjonalny" PIT-5 :)
    (hm... ciekawe czy można sobie PIT-5L wybrać !)

    >+ 2/ Czy też
    >+ sprzedaż tego samochodu może ująć w rocznym zeznaniu
    >+ podatkowym za bieżący 2004 r/PIT 36 do 30.04.2005/łącząc
    >+ przychód /dochód/ ze sprzedaży tego samochodu z całością dochodu /
    >+ w tym przypadku straty/ za 2004 r.

    Jakiej straty ??
    Chce kolejny raz otwierać DG ?? Czy chodzi o tę *zamkniętą już* DG ?
    Bo jeśli chodzi o "doliczenie do straty z zamkniętej DG" to dlaczego
    by nie ? Przecież dochód "za rok" rozlicza się *łącznie* !
    Czy dobrze mi się wydaje, że chodzi ci o to czy na "okazjonalnym
    PIT-5" powinien wykazać stratę z DG i do niej doliczyć dochód
    ze sprzedaży samochodu ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)