  • Data: 2004-08-10 08:51:43
    Temat: Re: Sprzedaż środka trwałego w kilka dnipolikwidacjiDG
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > On Mon, 9 Aug 2004 r...@o...pl wrote:
    > Nieprawda, AFAIK. Skąd to "podobno" ?
    > Pół roku dotyczy samochodu NIE wykorzystywanego w działalności !
    > +++ z ustawy +++
    > 3) składników majątku, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1, z  zas-
    > trzeżeniem ust. 3, nawet jeżeli przed zbyciem zostały wycofane z dzia-
    > łalności gospodarczej, a między pierwszym dniem miesiąca następującego
    > po miesiącu, w którym składniki majątku zostały wycofane z działalności
    > i dniem ich odpłatnego zbycia, nie upłynęło 6 lat.
    > ---

    OK.
    A jeżeli sprzedam ten samochód za 1000 zł. (na umowie kupna) czyli grubo
    poniżej wartości rynkowej tj np. 12 000 zł. (ponieważ jest np. do poprawek
    lakierniczych itp...) Co na to US w stosunku do mnie jako sprzedającego -
    wypisuję PIT-5 i płacę 19 % podatku.
    Kupujący teoretycznie ma zapłacić 2 % podatku czyli 20 zł.
    US kwestionuje wartość umowy i podnosi ją do 12 000 zł. - kupujący płaci 240
    zł. podaku A CO ZE MNĄ
    Czy rónież będę musiał zwiększyć swój dochód do 12000 zł. czy też nie,
    Bo jeżeli nie to trzeba iść na całość i wpisać jak najmniejszą wartość
    sprzedazy może 1 zł.