  • Data: 2006-08-29 20:03:02
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu przed 6 m-cami
    Od: "Tadeusz" <t...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Umiar" <> napisał w wiadomości

    > no tak wlasnie myslalem. Ale: sprzedaję samochod dzis, jest silnik do
    > wymiany, otarcia itp.Jutro nowy wlasciciel jedzie nim do warsztatu i
    > naprawia w ciagu miesiaca. I jezdzi. Ja na koniec roku wypelniam PITa, i
    > pisze z sprzedalem auto za 1000zl, w umowie pisze ze uszkodzenia i wogole.
    > Jak US po roku od sprzedazy jest w stanie wycenic to auto, naprawione,
    > sprawne, jezdzące?

    US zażąda faktur za naprawę ...
    a jak ich nie będzie uzna że wartość była zaniżona :(

    mój znajomy ma tak z mieszkaniem:
    sprzedał jakis czas temu taniej mieszkanie w kiepskim stanie
    z całą pewnością do remontu - kupujacy wyremontował
    trochę sam, trochę przez jakiegoś znajomego
    ale faktur czy rachunków nie miał na to
    więc US uznał że wartość przedmiotu sprzedaży była zaniżona
    i zażądał dopłaty podatku od czynności cywilnoprawnych
    a ponieważ kupujący (który zwyczajowo płaci) wyjechał
    za granicę to ścigają sprzedającego ...

    PS: US robi taką wycenę o którą pytasz przez biegłego rzeczoznawcę

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz