  • Data: 2009-08-21 11:29:56
    Temat: Re: Sprzedaz roslin
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    witek wrote:

    > błędne założenie.
    > często nie mają dzieci lub mają dzieci, które składek nie płacą.
    > np nie pracują w Polsce.

    Ale czy sprawdziłeś jak często mamy doczynienia z taką sytuacją?

    > bo bez pośrednika nie da się rozdzielić tych pieniędzy również tym,
    > których dzieci nie mają.

    Ale w sytuacji monopolu państwa nie ma żadnych mechanizmów, które
    pozwalają konkurować wysokością opłat za zarządzanie składkami.
    Już nie mówiąc o wielkiej łatwości jakie ma państwo w "przekładaniu
    pieniędzy z jednej kieszeni do drugiej".

    > czyli proponujesz założenie ZUSu.

    Nie. Jeśli już relacje rodzinne są zbyt luźne, ażeby ddziecko łożyło na
    utrzymanie rodziców to proponuję proste mechanizmy typu nieruchomość za
    dożywocie. Zresztą cały czas funkcjonuje przecież system alimentacyjny i
    sądy, które nawet w obecnym stanie prawnym są w stanie odpowiednio
    zmotywować potomstwo.

    > ale to trzeba mieć tą nieruchomość, bank musi chcieć to robić

    To prawda.

    > a po za
    > tym to nie ma nic wspolnego z zapewnieniem środków dla osób w wieku
    > poprodukcyjnym

    Niech zgadnę. Za brzęczącą monetę otrzymaną od banku wyjadę sobie tam
    gdzie spokojnie, w słońcu można wygrzewać swoje stare kości? ;-)

    > a zus to co jak nie opieka społeczna

    Ale to już naprawdę nie moja wina ;-)

    Piotrek