  • Data: 2007-06-27 15:03:20
    Temat: Re: Sprzedaż poza DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Jun 2007, t...@o...pl wrote:

    > (gdyż ta sprzedaż idzie z prywatnej puli a nie z DG),
    > natomiast do VATu podatnikiem jestem tak czy siak ja,

    Dla PDoOF też.
    Co nie przeszkadza, żeby poszczególne czynności "podpadały" pod różne
    artykuły, prawda?

    > z krwi i kości, więc zalicza się
    > to do dostawy towarów/siadczena usług i podlega wpisaniu do rejstrów i doliczniu
    22% VATu?

    IMO nie.
    Bo *te* programy nie były nabyte dla celów DG, to raz.
    Inaczej mówiąc, ich sprzedaż nie stanowi wykonywania DG, a więc *z tego
    tytułu* osoba fizyczna nie jest podatnikiem VAT, i fakt że jest
    podatnikiem VAT "tak w ogóle" IMO nie ma nic do rzeczy :)
    I nie było prawa odliczenia VAT przy zakupie, to jakby ktoś obalił
    zdanie poprzednie :), wtedy art. 8.2 ustawy.

    Mi wychodzi, ze jest PCC (u nabywcy) a nie ma VAT.

    pzdr, Gotfryd